Retourneren & Terugstorten
Retour aanmelden
Retourvoorwaarden
Terugstorting
Artikel(en) niet zoals verwacht? Geen probleem! Meld het tot 30 dagen na factuurdatum retour:
Artikel defect? Meld het dan aan bij Reparaties
1. Ga naar Inloggen/Mijn account en login met je e-mailadres en wachtwoord
Heb je nog geen webshop account?
Dit is wél nodig om een retour te kunnen aanmelden. Klik hier om een account aan te maken en vervolg daarna onderstaande stappen.
2. Ga in je profiel naar het tabblad retouren
Hier zie je de reeds aangemelde retouren, als deze er zijn
3. Klik op de button + retour aanmelden
4. Stap 1 - Kies de factuur waarvoor je een retour wilt aanmelden
Je ziet hier alleen facturen die jonger zijn dan 30 dagen
5. Stap 2 - Kies het product(en) dat je wilt retourneren en geef het aantal en de retourreden op; Artikel niet zoals verwacht, Elders goedkoper of Anders (geef bij Anders een extra toelichting)
Bij sommige producten, zoals volumeproducten of speciaal gemaakte of samengestelde producten, staat de melding dat deze niet geretourneerd kunnen worden
6. Stap 3 - Geef aan op welke manier je het pakket wilt retourneren
- GLS Pick & return: pakket wordt bij je opgehaald, de retourkosten zijn € 7,50 ex BTW*
- GLS Drop off (alleen voor NL): geef je pakket af bij een GLS PakketShop, de retourkosten zijn € 2,90 ex BTW*
- Zelf retourneren: via bijvoorbeeld PostNL of DHL, frankeer zelf het pakket
* afhankelijk van de grootte/gewicht van het pakket, dit wordt berekend bij het aanmelden van de retour
7. Ga akkoord met de Retourvoorwaarden en klik op de button Retouraanvraag versturen
8. Je ontvangt een retourbevestiging
- GLS Pick & return en GLS Drop off: wacht op het bericht dat wij je via de mail sturen
- Zelf retourneren: neem het retouradres en retournummer over van de bevestiging, vermeld deze op de doos en breng deze naar een DHL, PostNL of ander punt en laat het frankeren.
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening!
Artikel defect? Meld het dan aan bij Reparaties
1. Ga naar Inloggen/Mijn account en login met je e-mailadres en wachtwoord
Heb je nog geen webshop account?
Dit is wél nodig om een retour te kunnen aanmelden. Klik hier om een account aan te maken en vervolg daarna onderstaande stappen.
2. Ga in je profiel naar het tabblad retouren
Hier zie je de reeds aangemelde retouren, als deze er zijn
3. Klik op de button + retour aanmelden
4. Stap 1 - Kies de factuur waarvoor je een retour wilt aanmelden
Je ziet hier alleen facturen die jonger zijn dan 30 dagen
5. Stap 2 - Kies het product(en) dat je wilt retourneren en geef het aantal en de retourreden op; Artikel niet zoals verwacht, Elders goedkoper of Anders (geef bij Anders een extra toelichting)
Bij sommige producten, zoals volumeproducten of speciaal gemaakte of samengestelde producten, staat de melding dat deze niet geretourneerd kunnen worden
6. Stap 3 - Geef aan op welke manier je het pakket wilt retourneren
- GLS Pick & return: pakket wordt bij je opgehaald, de retourkosten zijn € 7,50 ex BTW*
- GLS Drop off (alleen voor NL): geef je pakket af bij een GLS PakketShop, de retourkosten zijn € 2,90 ex BTW*
- Zelf retourneren: via bijvoorbeeld PostNL of DHL, frankeer zelf het pakket
* afhankelijk van de grootte/gewicht van het pakket, dit wordt berekend bij het aanmelden van de retour
7. Ga akkoord met de Retourvoorwaarden en klik op de button Retouraanvraag versturen
8. Je ontvangt een retourbevestiging
- GLS Pick & return en GLS Drop off: wacht op het bericht dat wij je via de mail sturen
- Zelf retourneren: neem het retouradres en retournummer over van de bevestiging, vermeld deze op de doos en breng deze naar een DHL, PostNL of ander punt en laat het frankeren.
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening!
Je mag een artikel wat niet aan de wensen voldoet, in principe* binnen 30 kalenderdagen retour sturen, op eigen kosten, onbeschadigd, ongebruikt en in nieuwstaat en in originele verpakking.
Kijk bij Retourwijze om een retour aan te melden
* Enkele van onze artikelen zijn niet retourneerbaar. Het gaat daarbij veelal om volumineuze artikelen en/of artikelen die op kleur of maat besteld zijn. Daarnaast zijn bepaalde producten – uit bijvoorbeeld hygiëneoogpunt - niet retourneerbaar.
- Zorg ervoor dat het artikel compleet in de originele verpakking zit en in een omdoos
- Kapotte of beschadigde artikelen worden niet geaccepteerd
- Zorg ervoor dat het artikel voldoende beschermd is ingepakt, schade tijdens de retourlevering wordt niet gedekt
- Plak het retouretiket duidelijk op de doos, zodat het voor iedere partij duidelijk is welk doel het pakket heeft en waar het pakket vandaan komt en naartoe moet
- Zorg ervoor dat we je retour binnen 7 dagen na aanmelding hebben ontvangen, anders vervalt je aanvraag
** Je bent zelf aansprakelijk voor eventuele schade aan het terug te sturen artikel.
Sommige artikelen zijn niet geschikt te retourneren, aangeduidt op onze website met de volgende melding; Dit product kan niet geretourneerd worden
Vanwege de hoge transportkosten en het hoge risico op beschadiging tijdens het transport, waardoor deze kosten niet opwegen tegen de waarde van het artikel, melden wij dat dit artikel niet geretourneerd kan worden.
Kijk bij Retourwijze om een retour aan te melden
* Enkele van onze artikelen zijn niet retourneerbaar. Het gaat daarbij veelal om volumineuze artikelen en/of artikelen die op kleur of maat besteld zijn. Daarnaast zijn bepaalde producten – uit bijvoorbeeld hygiëneoogpunt - niet retourneerbaar.
- Zorg ervoor dat het artikel compleet in de originele verpakking zit en in een omdoos
- Kapotte of beschadigde artikelen worden niet geaccepteerd
- Zorg ervoor dat het artikel voldoende beschermd is ingepakt, schade tijdens de retourlevering wordt niet gedekt
- Plak het retouretiket duidelijk op de doos, zodat het voor iedere partij duidelijk is welk doel het pakket heeft en waar het pakket vandaan komt en naartoe moet
- Zorg ervoor dat we je retour binnen 7 dagen na aanmelding hebben ontvangen, anders vervalt je aanvraag
** Je bent zelf aansprakelijk voor eventuele schade aan het terug te sturen artikel.
Sommige artikelen zijn niet geschikt te retourneren, aangeduidt op onze website met de volgende melding; Dit product kan niet geretourneerd worden
Vanwege de hoge transportkosten en het hoge risico op beschadiging tijdens het transport, waardoor deze kosten niet opwegen tegen de waarde van het artikel, melden wij dat dit artikel niet geretourneerd kan worden.
Wanneer het artikel in goede orde is ontvangen - volgens onze Retourvoorwaarden - zal Nenko het bedrag van het artikel aan je crediteren.
Stuur je de hele bestelling terug, dan worden ook de berekende verzendkosten gecrediteerd.
Heb je al vooruit betaald met iDeal, Bancontact/Mister Cash, PayPal, Overboeking of Creditcard?
Het bedrag zal binnen 14 dagen teruggestort worden via de betaalwijze waarmee de order is voldaan.
Heb je gekozen voor AfterPay?
Je ontvangt, na ontvangst van de retourartikelen, via AfterPay een overzicht met het nog openstaande bedrag.
Heb je gekozen voor Op rekening?
Je ontvangt, na ontvangst van de retourartikelen, een creditnota die je op de originele factuur in mindering kunt brengen.
Stuur je de hele bestelling terug, dan worden ook de berekende verzendkosten gecrediteerd.
Heb je al vooruit betaald met iDeal, Bancontact/Mister Cash, PayPal, Overboeking of Creditcard?
Het bedrag zal binnen 14 dagen teruggestort worden via de betaalwijze waarmee de order is voldaan.
Heb je gekozen voor AfterPay?
Je ontvangt, na ontvangst van de retourartikelen, via AfterPay een overzicht met het nog openstaande bedrag.
Heb je gekozen voor Op rekening?
Je ontvangt, na ontvangst van de retourartikelen, een creditnota die je op de originele factuur in mindering kunt brengen.